Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 801
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار تیتر سه, اخبار تیتر یک تاریخ انتشار : 18 فوریه 2019 - 10:46 |

یک منبع آگاه: ائمه جمعه جوان جایگزین سالخوردگان می شوند

یک منبع آگاه در واکنش به شایعه کناره‌گیری آیات موحدی کرمانی و امامی کاشانی از امامت جمعه تهران به علت کهولت سن و جایگزینی جوانان، در گفت و گو با خبرگزاری حوزه اظهار کرد: رویکرد کلی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه این است که کسانی که به سن بازنشستگی رسیده‌اند، کنار بروند و ائمه جمعه جوان‌تر جایگزین شوند و چون افراد معلوم نیستند، نمی‌شود دقیق از آنان نام برد.

وی تصریح کرد: کسانی که به این سن رسیده‌اند بعضاً این موارد را مطرح می‌کنند و در خبرها منتشر شد که آقای جزایری امام جمعه اهواز، خودشان فقط در نماز جمعه اعلام کرده‌اند.

این منبع آگاه افزود: امام‌جمعه‌هایی که به این سن رسیده‌اند، بعضی‌ها خودشان این کار را می‌کنند و برخی هم برایشان موقت قرار می‌دهند و این مسئله بعید نیست که به‌واسطه شرایط سنی، شورا بخواهد این کار را انجام بدهد.

وی در پاسخ به این سوال که رویکرد شورای سیاست‌گذاری در کناره‌گیری برخی از ائمه جمعه به علت کهولت سن چیست؟، تأکید کرد: شورای سیاست‌گذاری اگر موارد خاصی باشد استقبال می‌کند و اگر مواردی باشد که بخواهند خودشان را بازنشسته کنند و شرایط سنی آنان بالا باشد، شورا استقبال می‌کند.

با این حال براساس گزارش حوزه، ائمه جمعه خوزستان در نشستی تاکید کردندکه آیت ا… جزایری نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز، عمود خیمه خوزستان هستند و به ایشان اجازه کناره گیری نمی دهیم.

|
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.