Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 10589
  پرینتخانه » ا فوری/کوتاه, اجتماعی, اخبار تیتر سه, تیتر دوم-اسکرول زیر, خوزستان تاریخ انتشار : 12 سپتامبر 2023 - 23:26 |

پایان کشت نیشکر در کشت و صنعت امام خمینی(ره) شوشتر

خوزنامه| عمليات كشت نیشکر در سطح یکهزار و ششصد و ده هکتار از مزارع کشت و صنعت امام خمینی(ره) شهرستان شوشتر به اتمام رسيد.

مدیرعامل کشت و صنعت امام خمینی(ره) صبح امروز سه شنبه ۲۱شهریورماه با اعلام پایان عمليات كشت نيشكر در کشت و صنعت امام خمینی(ره) اظهار داشت: خداوند را شاكريم و مفتخريم كه به همت كليه همكاران، عمليات كشت نيشكر در سطح حدود یکهزار وششصدو ده هكتار از مزارع اين شركت با بهترين كيفيت و در مدت زمان مقرر به اتمام رسيد كه از تلاش كليه همكاران تقدير و تشكر مينمايم.

محمدرضا عصاره نژاد اضافه کرد: اولين عمليات كشت نيشكر در اين شركت ۳۰ سال پيش با كشت حدود چهل هكتار نيشكر آغاز گرديد که این رقم سالیانه بطور متوسط حدود دوهزار هکتار مزارع نیشکر به کشت جدید اختصاص می یابد.

وی با اشاره به اشتغال بيش از ۴۴۰ نفر نيروي بومي منطقه در كشت نيشكر خاطر نشان كرد: با بكارگيري هشت پيمانكار بومي منطقه، عمليات كشت نيشكر بصورت دستی و مکانیزه از ۱۴مرداد ماه آغاز و در روز بيست ویکم شهريورماه به اتمام رسيد و با توجه به عملکرد خوب پلنتر۴ردیفه ساخته شده توسط متخصصین و کارشناسان این شرکت، و مشکلات ناشی از کشت دستی نیشکر، در نظر است با یک برنامه هدفمند به سمت کشت تمام مکانیزه با ساخت دستگاههای پلنتر در داخل شرکت برای سال های آتی اقدام لازم صورت گیرد.

مدیر عامل کشت و صنعت امام خمینی(ره) از آمادگی ناوگان برش و حمل برداشت نیشکر خبر داد و گفت: به فضل خداوند متعال، با تلاش شبانه روزی کلیه همکاران، امکانات لازم برای شروع برداشت نيشكر مهیا شده و ان شاا.. اواخر مهرماه عملیات برداشت نيشكر آغاز خواهد شد.

وی در پایان با اعلام انجام تعمیرات و بازسازی کامل کارخانه شکر جهت استحصال خوب شکر، اظهار امیدواری نمود که با امید به لطف خداوند سبحان و همدلی کلیه همکاران گرامی در بخش های کشاورزی، صنعت و ستادی در سال رشد تولید و مهارم تورم، شاهد رکورد جدیدی در تولید نیشکر باشیم. شرکت کشت و صنعت نیشکر امام خمینی از جمله واحدهای هفتگانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بوده که در ۳۰ کیلومتری جنوب شوشتر واقع شده است.

نویسنده : سردبیر | منبع خبر : اختصاصی خوزنامه
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.