Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 11231
  پرینتخانه » ا فوری/کوتاه, اجتماعی, اخبار تیتر سه, انرژی, پر بازدیدها, تیتر دوم-اسکرول زیر تاریخ انتشار : 06 نوامبر 2023 - 16:21 |

یک ماه پیش، دفتر رئیسی خواستار برکناری دو مدیر شد، اما وزیر نفت استعفا کرد و خانه نشین شد

خوزنامه| نماینده مردم تهران در مجلس در تذکری خطاب به رئیس جمهور، گفت: یک ماه قبل دفتر شما به وزیر نفت نامه نوشت و تاکید کرد دو مدیر ارشد نفتی ۲۴ ساعته کنار بروند اما وزیرتان استعفاء داد و چند روز در خانه نشست، این تعلل گشت ارشاد مدیران را بی‌خاصیت خواهد کرد.
مالک شریعتی نیاسر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه صحن علنی نوبت عصر امروز ۱۵ آبان مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی جزء ۲ بند ب ماده ۴۶ لایحه برنامه هفتم توسعه و در خصوص تکالیف دولت برای استفاده از سوخت های جایگزین بنزین از جمله LPG، گفت: پیش از ظهر هم من مطمئن بودم که این بند رأی نمی‌آورد و من عامدانه صحبت‌های آقای اوجی را پخش کردم تا نکاتی را مطرح کنم. دیشب آقای سالاری معاون وزیر نفت برخلاف وعده قبلی برای اجرای قانون با تعدادی از همکاران تماس گرفته و نکاتی وارونه مطرح کرده و خواستار رأی منفی شده است.

وی افزود: ایشان پیشتر به خود بنده گفته بود من موافق این موضوع هستم اما برخی از مدیران ارشد وزارت نفت مخالف این موضوع هستند و کمک مجلس را خواستند و تماس اخیر ایشان دورویی و نفاق است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در زمان آقای زنگنه این موضوع حذف شده بود و سال قبل دوستان به ما گفتند که ما می‌خواهیم این موضوع را اجرا کنیم اما دیگران اجازه نمی‌دهند.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس در بخش دیگری از صحبت‌های خود خطاب به رئیس‌جمهور، گفت: به درستی گشت ارشاد مدیران را آغاز کردید تا مدیران غیرتحول خواه را کنار بگذارید و در مواردی اقدامات خوبی نیز انجام شد اما ظاهرا در وزارت نفت کارتان گره خورده است. سال قبل درباره یک معاون وزیر نفت گفتید پسر رفت پدر هم برود اما پدر همچنان پیگیر اعزام پسر است.

شریعتی در ادامه عنوان کرد: آقای رئیس‌جمهور یک ماه قبل دفتر شما به وزیر نفت نامه نوشت و تاکید کرد دو مدیر ارشد نفتی ۲۴ ساعته کنار بروند اما وزیرتان استعفاء داد و چند روز در خانه نشست، این تعلل گشت ارشاد شما را بی خاصیت خواهد کرد، حال به این فهرست آن پدر و پسر، این معاون دورو را نیز اضافه کنید.

وی تاکید کرد: به صراحت اعلام می‌کنم افرادی در وزارت نفت مانع نجات کشور از بلبشو قاچاق سنگین گاز مایع هستند و عامل باقی ماندن مردم در نابسامانی توزیع LPG هستند که ۲۰ روز پیش منجر به انفجاری در کرج شد و بعضی از مردم دچار مشکل شدند.

این نماینده مردم در مجلس در پایان گفت: از ابتدا پیگیر حقوق مردم بودم و از تخریب‌ها نخواهم ترسید.

نویسنده : سردبیر | منبع خبر : انتخاب
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.