Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 11285
  پرینتخانه » ا فوری/کوتاه, اجتماعی, اخبار تیتر سه, اخبار تیتر یک, پر بازدیدها, تیتر دوم-اسکرول زیر, حوزه عربی و همسایگان, سبک زندگی تاریخ انتشار : 18 نوامبر 2023 - 13:11 |

مقاومت لبنان پهپاد رژیم اسراییل را ساقط کرد

خوزنامه| مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه‌ای امروز، شنبه اعلام کرد: مبارزان ما با یک موشک، پهپاد رژیم اسراییل از نوع هِرمِس ۴۵۰ که یک پهپاد جنگی چند منظوره است، ساقط کردند.

این پهپاد با موشک زمین به هوا هدف قرار گرفت و لاشه آن بر فراز منطقه اصبع الجلیل سقوط کرد.

هرمس ۴۵۰، یک پهپاد چندمنظورهٔ تاکتیکی سایز متوسط است که جهت پروازهای طولانی در شرکت البیت سیستمز اسرائیل طراحی و توسعه یافته‌است. عملیات‌های شناسایی، پایش و مراقبت و رله ارتباطی مأموریت‌های اصلی این پهپاد هستند.

هرمس ۴۵۰ می‌تواند بین ۱۷ تا ۲۰ ساعت پرواز مداوم در ارتفاع ۱۸ هزار پایی داشته باشد و حداکثر برد عملیاتی آن ۳۰۰ کیلومتر است. طول این پهپاد ۶.۱ متر و فاصله بال‌های آن ۱۰.۵ متر است. وزن ناخالص آن ۴۵۰ کیلوگرم است و توانایی حمل یکصد کیلوگرم بار را دارد و می‌تواند با انجام تغییراتی ماهواره‌های ارتباطی را با خود حمل کند. نیروی محرکهٔ آن را یک موتور به قدرت ۵۲ اسب بخار تأمین می‌کند. حداکثر سرعت هرمس ۴۵۰ به ۱۷۶ کیلومتر در ساعت و سرعت کروز آن ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت است. سقف پروازی این پهپاد ۵۴۸۶ متر و سرعت صعود آن ۴.۶ متر بر ثانیه است.

نویسنده : سردبیر ۷۲۰۰۶ | منبع خبر : تسنیم با اضافات خوزنامه
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.