Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 27 شوال 1445
اخبار ویژه »
شناسه خبر : 11447
  پرینتخانه » ا فوری/کوتاه, اجتماعی, اخبار تیتر سه, پر بازدیدها, تیتر دوم-اسکرول زیر تاریخ انتشار : 18 دسامبر 2023 - 13:42 |

رئیس سازمان سنجش استعفا کرد

خوزنامه| رئیس سازمان سنجش در اعتراض به بازگشت به تحصیلِ داوطلبان شبهه‌دار کنکور از سمت خود استعفا کرد.

۳۵ داوطلب کنکوری مشکوک به تقلب به تحصیل برگشتند
از سال ۱۳۸۵ تا ۱۴۰۰ رویۀ سازمان سنجش این بود که در شهریور به داوطلبانی که کنکورشان شبهه‌دار بود اعلام می‌شد که باید دوباره آزمون دهند اما می‌توانستند تا زمان رفع شبهه دانشجو باشند.
چندی پیش تعدادی از داوطلبان شبهه‌دار کنکورهای ۱۳۹۸، ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ پس از اینکه نتوانستند در آزمونِ مجدد حداقل نمرۀ قبولی را بگیرند به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شکایت کردند که در نهایت این شکایت به استفساریه‌ای ختم شد که در آن آمده بود قانون رسیدگی به تخلفات کنکور شامل دانشجویان نمی‌شود.
حالا یکی از شعبه‌های دیوان عدالت اداری حکم بازگشت ۳۵ نفر از افرادی را که در آزمون مجدد حداقل نمرۀ لازم را نگرفته‌اند و پرونده‌هایشان مختومه‌شده را صادر کرده است. این داوطلبان براساس همین حکم باید از ترم بهمن‌ماه در کلاس‌های درس کنار سایر داوطلبانی که کنکورشان هیچ مشکلی نداشته، بنشینند و درس‌ بخوانند.
این در حالی است که قانون استفساریه شامل افرادی که پرونده‌های آنها تا مهر ۱۴۰۱ بسته‌شده نمی‌شود.
چند ماه پیش قائم‌مقام سازمان سنجش گفته بود: یکی از داوطلبانی که دستور موقتِ بازگشت به تحصیل گرفته در کنکور ۱۴۰۰، درصدِ ریاضی‌اش ۷۷ بوده اما در آزمون‌های مجدد نمره‌اش منفی شده و بقیۀ درس‌هایش نیز تقریبا همین‌طور است.

نویسنده : سردبیر | منبع خبر : تسنیم
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.