Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 11819
  پرینتخانه » ا فوری/کوتاه, اجتماعی, اخبار تیتر سه, پر بازدیدها, تیتر دوم-اسکرول زیر تاریخ انتشار : 20 مارس 2024 - 9:27 |

نماینده منتخب پس از انتخاب ردصلاحیت شد

خوزنامه| پس از برگزاری انتخابات، اسناد جدیدی در خصوص منتخب حوزه ورامین، پیشوا و قرچک به شورای نگهبان رسید که این اسناد پیش از این در پرونده او منعکس نشده بود و با توجه به اهمیت‌ آن‌ها، سبب ایجاد تردید جدی در خصوص صلاحیت «مهدی زمانی افشار» شد.

بر اساس ماده (۶۵) «قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی» وظیفه نظارتی شورای نگهبان در خصوص صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی، تا پیش از صدور اعتبارنامه نمایندگان ادامه دارد و در همین راستا این شورا وظیفه قانونی خود را بدون تعارف به انجام رساند.

براساس همین ماده قانونی نیز در انتخابات مجلس دوازدهم، صلاحیت منتخب ورامین رد شد.

ماجرا آنجا بود که ویدیویی منتسب به «مهدی زمانی‌افشار» منتشر شد که او در آن از الفاظ رکیک استفاده می‌کرد؛ الفاظ زشت و رکیک او با واکنش کاربران فضای مجازی روبه رو شد. مجلس عصاره فضائل ملت است، آیا منتخب مردم در خانه ملت باید از این الفاظ استفاده کند؟

«مهدی زمانی افشار» تنها منتخبی نیست که از فیلتر شورای نگهبان عبور نکرد. در دو انتخابات ۹۴ و ۹۸ هم دو منتخب پس از اعلام نتایج و بنا به مدارک جدید که در اختیار شورای نگهبان قرار گرفت از حضور در خانه ملت باز ماندند. پس از بررسی های مجدد از ورود «مینو خالقی» منتخب مردم اصفهان در مجلس دهم و «سینا کمال خوانی» منتخب مردم تفرش در مجلس یازدهم به قوه مقننه خودداری شد و در پرونده منتخب ورامین در مجلس دوازدهم هم همین رویکرد قانونی اعمال شد.

نویسنده : سردبیر | منبع خبر : خبرآنلاین
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.