امروز : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ - 19 ربيع ثاني 1446
اخبار ویژه »
شناسه خبر : 12975
  پرینتخانه » ا فوری/کوتاه, اجتماعی, حوزه عربی و همسایگان تاریخ انتشار : 30 سپتامبر 2024 - 20:11 |

تشکیل اتاق مشترک موساد و سیا برای یمن

سازمان های موساد و سیا در اقدامی هماهنگ یک اتاق عملیات مشترک برای مقابله با تشدید تنش نظامی در یمن تشکیل دادند.

سازمان اطلاعات و عملیات ویژه اسرائیل (موساد) و آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) اقدامات جدیدی را برای مقابله با تشدید تنش در یمن آغاز کرده‌اند و در این راستا یک اتاق عملیات مشترک تحت نظارت افسران موساد و اطلاعات آمریکا و با مشارکت گروه‌های یمنی مخالف انصارالله ایجاد شده است.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که عربستان سعودی پیشنهاد آمریکا برای شروع درگیری و رهبری جبهات داخلی را علیه ارتش یمن رد کرد.

به گفته این منابع، استیون فاگین، سفیر آمریکا در یمن با واسطه گری مقامات اماراتی جلسه‌ای با سران گروه‌های تابع امارات در یمن برگزار کرده و از طرف‌های یمنی خواسته تا اختلافات خود را کنار بگذارند و برای مواجهه با مشکل اصلی یعنی انصارالله متحد شوند. فاگین در این دیدار بر حمایت همه جانبه آمریکا از آنها تاکید کرده است.

اقدام آمریکا در تحریک مخالفین انصارالله در یمن پس از شکست ائتلاف آمریکایی-انگلیسی در جلوگیری از حملات موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن علیه کشتیرانی اسرائیل انجام می‌گیرد. آمریکایی‌ها معتقدند که با درگیری زمینی می‌توانند تمرکز انصارالله را از دریای سرخ و خلیج عدن را دور کنند و از انجام دوباره حملات موشکی و پهپادی به مواضع اسرائیل در فلسطین اشغالی جلوگیری کنند. در همین حال، رهبر انصارالله ضمن هشدار به دشمنان غربی درباره هرگونه ماجراجویی در خاک یمن اعلام کرد که دشمن در مواجهه زمینی نیز غافلگیر خواهد شد.

| منبع خبر : اختصاصی خوزنامه
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.