- ادای احترام رییس هیات تکواندو شهرستان شوشتر به مقام شامخ شهید گمنام در خانه تکواندو
- مقالات معتبر و رایگان روانشناسی کودک، نوجوان و بزرگسال
- رونمایی از کتاب “یاد یاران” زندگی نامه جمعی از شهدای گرانقدر شوشتر ، در نماز جمعه این هفته
- در گذر تاریخ
- سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری شوشتر:پروژه آسفالت معابر کهن شهر شوشتر ادامه دارد
- خبرنگار دارالمؤمنین شوشتر عزادار شد
- آیین عمامهگذاری طلاب حوزه علمیه خوزستان در دارالمؤمنین شوشتر برگزار شد
- طرز تهیه نون چرب غذای محلی شوشتر به روایت تصویر
- برگزاری جشن باشکوه عید غدیر خم در مسجد افلاطون کهن شهر شوشتر حکیم حاج ملاعلی حکیم شوشتری
- برخورد قانونی با تخلیه و شستشوی ماشین های حمل بتن در معابر عمومی
- برداشت انگور نوبرانه از تاکستانهای گتوند
- گرد و خاک عراق به خوزستان میآید/ صدور هشدار سطح زرد هواشناسی
- مراسم جشن عید سعید قربان در مسجد افلاطون کهن شهر شوشتر حکیم حاج ملاعلی حکیم شوشتری+عکس
- نمایش بزرگ محیطی میدانی بازسازی واقعه غدیر ( از ولادت تا ولایت ) در دارالمؤمنین شوشتر برگزار میشود
- مانور تخصصی اطفای حریق در مراتع شوشتر برگزار شد
موادغذایی که در فصل گرما دستگاه گوارش شما را اذیت میکند
خوزنامه| سروناز علیعسگری در خصوص تغذیه مناسب در فصول گرم سال گفت: با شروع فصل بهار و تابستان و گرم شدن هوا، نوع تغذیه بسیار اهمیت دارد؛ زیرا عملکرد دستگاه گوارش مانند قبل نبوده و ممکن است برای بدن مشکلاتی مانند کاهش قدرت هضم غذا ایجاد کند.
وی در ادامه بیان کرد: غذاهای مصرفی در فصل تابستان نباید به سیستم گوارش فشار بیاورد و از آنجایی که طبع فصل تابستان گرم و خشک است، نباید غذاهایی استفاده شود که این گرمی و خشکی را تشدید و طبع بدن را به هم بزند.
این متخصص تغذیه در خصوص عوارض پرخوری در فصل تابستان گفت: در این فصل به هیچ عنوان نباید پرخوری اتفاق بیفتد؛ زیرا حرارت غریزی دستگاه گوارش کم است و هضم غذاهای مصرفی نباید زحمت زیادی برای معده داشته باشد.
وی در ادامه بیان کرد: در واقع نباید غذایی که خورده میشود، برای مدت خیلی طولانی در معده باقی بماند.باید در فصل تابستان مصرف گوشت کاهش پیدا کند؛ زیرا گوشتها دیر هضم بوده و طبع آن گرم است. خصوصاً گوشتهای قرمز (گوشت گوسفند، شتر، بلدرچین) به دلیل طبع گرم و خشکی که دارند باید کمتر مورد استفاده قرار گیرند.
علی عسگری در ادامه توضیح داد: البته مصرف گوشت ماهی در فصل تابستان خوب است، زیرا طبع آن سرد بوده و به دلیل لطیف بودن بافت، زود هضم است.
وی تاکید کرد: برخی از مواد غذایی که مزاج گرمی دارند مانند گردو، کنجد، فسنجان و… برای تابستان پیشنهاد نمیشود.
علی عسگری در خصوص مصرف شیرینیجات گفت: شیرینی، شکلات، کیک و…که دارای گلوکز هستند باید کمتر مصرف شوند. همچنین در فصل گرما مصرف برخی از شیرینیجات که دارای قند طبیعی هستند مانند عسل، کشمش، مویز، میوههای بسیار شیرین مانند انجیر، آناناس، موز و… باید به مقدار بسیار کمی مورد استفاده قرار گرفته و در مصرف آنها تعادل رعایت شود.
وی در آخر بیان کرد: مصرف یک سری از مواد غذایی تند و تیز مانند فلفل، زنجبیل، دارچین، یا برخی از سبزیها مانند سیر و پیاز، نعنا و… باید در فصل تابستان کاهش پیدا کند.
میوه تابستانی
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.