امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 ذو القعدة 1445
اخبار ویژه »
شناسه خبر : 4925
  پرینتخانه » اخبار تیتر سه, اخبار تیتر یک, انرژی, تیتر دوم-اسکرول زیر, خوزستان تاریخ انتشار : 03 مارس 2021 - 0:35 |

بیش از ۳۰ درصد مرگ‌ومیر‌های کرونایی مربوط به خوزستان است

خوزنامه| رییسی گفت: شنبه، ۱۶ اسفند آخرین رنگ بندی وضعیت شهر‌ها را ارائه کرده و بر اساس آن درباره سفر‌های نوروزی تصمیم گیری می‌کنیم.


علیرضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در حاشیه نشست کشوری اجرایی سازی کمیته صیانت از جمعیت که در بیمارستان شهید رجایی برگزار شد، درباره سفر‌های نوروزی، گفت: وضعیت و روند اپیدمیولوژیک بیماری بویژه ویروس انگلیسی کاملا غافلگیر کننده است؛ یعنی پیش‌بینی یک ماه تا ۲۰ روز آینده اصلا کار راحتی نیست و حجم بالای بیماری که به یکباره در خوزستان با آن مواجه شدیم غافلگیر کننده بود. البته روند کشور با استان خوزستان متفاوت است و روند بهتری داریم.

رییسی افزود: دو روز گذشته در حالی آمار مرگ و میر مجددا ۳ رقمی شد که نصف استان‌های کشور مرگ و میر صفر و یک داشتند. از سوی دیگر بیش از ۳۰ درصد از مرگ و میر‌ها مربوط به استان خوزستان بود.

او ادامه داد: ما طرح محدودیت هوشمند داریم و بر اساس تغییر روند بیماری رنگ شهر‌ها هم تغییر می‌کند. قطعا در شهر‌های قرمز و نارنجی اجازه سفر نخواهیم داد، اما در شهر‌های زرد و آبی با رعایت دستورالعمل‌ها می‌توان سفر انجام داد. در حال حاضر ۱۱ شهر قرمز داریم که همه در خوزستان قرار دارند و حدود ۳۱ شهر نارنجی پراکنده در چند استان داریم.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: شنبه ۱۶ اسفند آخرین رنگ بندی وضعیت شهرها را ارائه کرده و بر اساس آن درباره سفرهای نوروزی تصمیم گیری می‌کنیم تا مردم تکلیف خود را بدانند. فراموش نکنیم مردم هم ۳ سال است که عید خوبی نداشته‌اند و تحت فشار هستند، اما چون واکسیناسیون آغاز شده امیدواریم این آخرین عیدی باشد که این حجم محدودیت داریم.

او در پایان گفت: اگر جانب احتیاط را رعایت کنیم و سفر غیر ضروری نرویم عزیزان خود را محافظت کرده و در کنارمان خواهیم داشت. فکر نکنیم رفت و آمد‌ها حتی در شهر‌های مجاز مثل سالیان قبل است و باید نکات بهداشتی را رعایت کنیم.

|
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.