امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 11 ذو القعدة 1445
اخبار ویژه »
شناسه خبر : 5467
  پرینتخانه » انرژی تاریخ انتشار : 19 آوریل 2021 - 11:09 |

میزان مراجعه به بیمارستان امیرالمومنین (ع) اهواز تغییری نکرده است

خوزنامه| رییس بیمارستان امیرالمومنین (ع) اهواز گفت: میزان مراجعه به این مرکز درمانی نسبت به ۱۰ روز گذشته تغییری نکرده و همچنان در حال خدمت رسانی به بیماران هستیم.

دکتر محمد آرزومند اظهار داشت: هم اکنون ۱۱۶ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان امیرالمومنین(ع) بستری هستند و ظرفیت تخت‌های بیمارستان تکمیل است؛ از این تعداد ۱۶ بیمار در بخش آی سی یو بستری بوده و مابقی در بخش های عادی و اورژانس بیمارستان تحت مراقبت هستند.

وی با بیان اینکه از بهمن ماه سال گذشته تاکنون ظرفیت بیمارستان تکمیل است و به محض ترخیص بیماران افراد دیگری جایگزین می شوند افزود: تمام ظرفیت بیمارستان در اختیار بیماران کرونایی است و با حداکثر توانمان خدمات ارایه می‌دهیم.

بستری ۲۰ بیمار در اورژانس

رییس بیمارستان امیرالمومنین (ع) با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ بیمار در اورژانس بستری هستند گفت: اکنون بیماران مشکوک ما در اورژانس بستری هستند و به محض خالی شدن تخت های آی سی یو، آنها را در این بخش بستری می کنیم.

وی افزود: یک سری از بیماران که نیاز به بستری دارند اما حال عمومی آنها به گونه ای است که می توانند در خانه قرنطینه شوند به آنها داروی رمدسیویر می دهیم تا از این طریق ظرفیت سازی کرده و بتوانیم به دیگر بیماران خدمت رسانی کنیم.

میانگین روزانه فوتی ها بین یک تا ۱.۵ نفر است

آرزومند بیان کرد: میانگین روزانه فوتی های کرونایی این مرکز در حال حاضر بین یک تا ۱.۵ نفر است در حالی که این تعداد در ۱۰ روز گذشته بین ۲.۵ تا ۳ نفر بود.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد پرسنل بیمارستان واکسن دریافت کرده اند افزود: درصدی از پرسنل هنوز واکسینه نشدند که به ما قول دادند ظرف یکی، ۲ روز آینده تمام پرسنل بیمارستان واکسینه شوند.

روند بیماری ادامه دار باشد آینده خوبی نخواهیم داشت

رییس بیمارستان امیرالمومنین (ع) به کمبود پرستار در این مرکز درمانی اشاره کرد و گفت: داوطلب جذب برای تامین نیروی پرستار نداریم ، پس از اینکه سازمان تامین اجتماعی مجوز جذب نیرو را صادر کرد، چند کمک پرستار جذب کردیم اما پرستار متقاضی در استان نیست.

وی با بیان اینکه پرسنل پرستاری بیمارستان امیرالمومنین (ع) بیش از حد توانشان کار می کنند افزود: پرسنل درمان از فرسایشی شدن این پیک بیماری خسته شده اند واگر روند بیماری به همین شکل ادامه پیدا کند آینده خوبی نخواهیم داشت.

پیک سوم بیماری فشار مضاعفی به سیستم پرستاری وارد کرده است

آرزومند گفت: پیک های قبلی بیماری نهایت ۴۰ تا ۶۰ روزه بود و تخت های بیمارستانی در برخی مواقع خالی بود اما در این پیک بیماری، حتی به لحاظ بستری در بخش های عادی نیز دچار مشکل هستیم و فشار مضاعفی به کادر پرستاری وارد شده است.

وی عنوان کرد: یک سوم پرسنل پرستاری ما به کرونا مبتلا شدند اما با تزریق واکسن، آمار ابتلا به این بیماری در بین پرسنل کمتر شده است.

در حال حاضر ۱۶ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز و ۹ شهرستان نارنجی هستند.

نویسنده : سردبیر | منبع خبر : ایسنا
برچسب ها
,
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.