امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 13 ذو القعدة 1445
اخبار ویژه »
شناسه خبر : 6748
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار تیتر سه, اخبار تیتر یک, تیتر دوم-اسکرول زیر تاریخ انتشار : 15 ژانویه 2022 - 14:34 |

غافلگيري پس از هر باران

خوزنامه| باران بارید، باز هم باران تند بارید، باز هم باران تند یکباره بارید، باز هم یک ساعت باران مدیریت شهری را غافلگیر کرد، مدیریتی که در باران قبلی تلاش کرد اعلام کند که بارش ۸۵ میلیمتری باران در دو ساعت باعث آبگرفتگی شدید معابر شهری شده است این بار با بارش ۲۵ میلی متر در دو ساعت و مجموع ۳۷٫۵ میلی متر در یک روز بار دیگر غافلگیر شد.

نداشتن برنامه برای برخورد اصولی با آبگرفتگی ها و اقداماتی بر پایه پوشیدن چکمه و حضور در میدان و.. باعث بروز مشکلات اینچنینی می شود، مدیریتی که می تواند با دور اندیشی و توجه به هشدارهای هواشناسی تاحد زیادی از بروز مشکلات جلوگیری کند، هر بار با بارش باران غافلگیر می‌شود و در شهری که از هر سو به رودخانه متصل است آبگرفتگی مردم را می آزارد.

در روزهای گذشته آماری بدست خوزنامه رسیده است که شهرداری‌هایی که طرح تکمیل شده و مشاور برای آب های سطحی شهرهای خود دارند برای اخذ اعتبار به وزارت کشور معرفی شده‌اند و شوشتر از معرفی به تهران باز مانده است زیرا مشاور دارد ولی طرح ندارد، مشاور طرح آب‌های سطحی شهرداری شوشتر حتی تاکنون گشت و گذاری در خیابان‌های شهر نداشته است و این مسئله باعث شده است تا شهرداری از دستیابی به این اعتبارات میلیاردی باز بماند.

یک کارشناس مدیریت بارها می‌گفت اگر در یک اتفاق خاص بارها اقداماتی که انجام دادی به بهبود امور ختم نشد بدان نسبت به آن رویداد دچار جهل هستی، حتما دیدگاهت را تغییر بده و در مدیریت فرد مسئول را در این زمینه حتما تغییر بده چون وی بر جهل خود اصرار داشته است که مجموعه گریبان گیر مشکلات تکراری است.

در فصول گرم سال معاونت خدمات شهری شهرداری شوشتر درگیر زرد شدن فضای سبز به دلیل کوتاهی در امور است و در زمستان در گیر آبگرفتگی‌ها و باز کردن جوی هایی است که باید در اوایل پاییز لایروبی می‌کرد، حال چکمه پوشیدن و در آب جمع شده معابر پاکسازی کردن نه تنها دلیل تفاخر و تحسین نیست بلکه سندی بر کم‌کاری است.

فقدان طرح هدایت آب های سطحی در شهرداری شوشتر باعث شده است تا شهرداری از مدیریت امور به جایگاهی حضیض در بازگشایی مسیل تقلیل جایگاه یابد، این مسئله را باید قدری عمقی‌تر نگریست البته اگر امور دم دستی و فراغت‌های سطحی مدیریت در امور شهرداری و صدالبته شورای اسلامی شهر اجازه این مهم را بدهد.

اولویت بخشی به امور مهم جاری بویژه در مسائلی که با رفاه و خدمات رسانی مستقیم شهروندان ارتباط دارد بیش از پیش نیازمند توجه است تا برگزاری جلسات گزینشی در ویلاهای شهر با دعوت‌های گزینشی در سطح شهرداری شوشتر که در مجال مناسب به آن پرداخته خواهدشد، اتفاقی که در نوع خود بی نظیر و بی سابقه است.

شاید امروز بتوان تحت لوای چنین اقداماتی از زیر بار پاسخگویی به امور شانه خالی کرد ولی قطعا در موعد شش ماهه فعالیت شورای اسلامی شهر درباره عملکرد در همه حوزه های باید گزارش عملکرد قانع کننده داد  در این زمینه انحراف از شعارهایی که باعث سرکار آمدن شورای ششم شده است در صدر امور خواهد بود.

نویسنده : مجتبی نارنج پور-مدیر مسئول و صاحب امتیاز | منبع خبر : اختصاصي خوزنامه
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.