امروز : چهارشنبه, ۲ خرداد , ۱۴۰۳ - 15 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 7054
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 24 فوریه 2022 - 10:50 |

سراهای محله و زمین‌های ورزشی اهواز از اعتبارات محروم ماندند

خوزنامه| نایب رییس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: شهرداری اهواز به سراهای محله و زمین‌های ورزشی در بودجه امسال هیچ اعتباری تخصیص نداده است.

حجت‌الله زارع زاده روز در سی و پنجمین جلسه علنی شورای شهر در سالن اجتماعات، اظهار داشت: در چند ماه گذشته درخواست‌های زیادی در این زمینه داشتیم اما می‌بینیم که حتی به اندازه یک ریال در این ۲ بخش کار نشده است.

وی با انتقاد از این مساله افزود: برای سراهای محله ۱۰ میلیارد تومان در بودجه امسال پیش بینی شده بود که در اصلاحیه بودجه، ۶ میلیارد تومان از آن کم شده با این حال هیچ اعتباری برای آنها اختصاص نیافته همچنین برای زمین‌های ورزشی ۱۴ میلیارد تومان در بودجه مصوب شده بود که آنها نیز اعتباری نگرفته‌اند.

افزایش بودجه هزینه‌های جاری شهرداری/ تصویب اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری اهواز

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اهواز نیز در این نشست با اشاره به پیشنهاد اصلاح بودجه امسال از سوی شهرداری اهواز، گفت: براین اساس در برخی ردیف‌های بودجه تغییری ایجاد می‌شود به طوری که در مجموع هزینه‌های جاری از ۳۵ درصد به ۴۲ درصد افزایش خواهد یافت و اعتبارات عمرانی نیز به همین نسبت کاهش می‌یابد.

علی‌مدد هاشم‌پور با بیان اینکه رقم بودجه امسال حدود سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان (۳۵ هزار میلیارد ریال) بوده، افزود: یک هزار و ۲۶۱ میلیارد تومان (۱۲هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال) اعتبار برای هزینه‌های بعد از تصویب اصلاحیه با حدود ۲۲۱ میلیارد تومان به یک هزار و ۴۸۳ میلیارد تومان (۱۴ هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال) افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: بودجه عمرانی نیز به همین نسبت کمتر می‌شود و از ۲ هزار و ۳۱۳ میلیارد تومان (۲۳ هزار و ۱۳۰ میلیون ریال) به ۲هزار و ۹۱ میلیارد تومان (۲۰ هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال) کاهش می‌یابد.

هاشم‌پور ادامه داد: برخی ردیف‌های بودجه عمرانی در سال جاری عملیاتی نشده، به طور نمونه حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان (۱۵ هزار میلیارد ریال) اوراق مشارکت پیش بینی شده بود که محقق نشده بود.

همچنین در این نشست دستورکار دوم، تصویب لایحه بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۱ به روز شنبه آینده موکول شد.لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ پیشنهادی شهرداری اهواز بیش از ۷۵ هزار میلیارد ریال پیش بینی شده است که در تاریخ ۲۹ دی به شورای شهر تقدیم شد.

در ادامه این نشست، لایحه دوفوریتی فروش یک قطعه زمین با مساحت بیش از ۲۰۰ مترمربع، از املاک شهرداری به پلاک مجاور نیز در این جلسه مطرح شد اما به تصویب نرسید و مقرر شد یک هیات کارشناسی سه نفره، منتخب شهرداری اهواز، این لایحه را بررسی کند.

نویسنده : سردبير | منبع خبر : ایسنا
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.