امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 13 ذو القعدة 1445
اخبار ویژه »
شناسه خبر : 7139
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار تیتر سه, اخبار تیتر یک, تیتر دوم-اسکرول زیر تاریخ انتشار : 28 فوریه 2022 - 11:32 |

نیویرک تایمز: پیشروی روسیه کند شده است

خوزنامه| پیشروی ارتش روسیه به سمت کیف، پایتخت اوکراین، در آخر هفته کاهش یافت. پس از تهاجمات سریع به کیف در طی دو روز اول تهاجم، نیروهای روسی به دستاوردهای سرزمینی محدودی دست یافتند. در عوض، کارشناسان می گویند روسیه ممکن است بر انتقال تجهیزات جنگی اضافی به خطوط مقدم تمرکز کرده باشد.

نیویورک تایمز؛ بر اساس تحلیل موسسه مطالعات جنگ، توقف نسبی ممکن است ناشی از این باشد که روسیه قبلاً نیروهای اوکراینی را دست کم گرفته بود. تا کنون، اوکراین روسیه را از چندین شهر از جمله کیف و خارکف دور کرده است. فیلم تحلیل شده توسط نیویورک تایمز نشان می دهد که نیروهای روسی نزدیکتر از آنچه قبلا دیده شده بود به مرکز خارکف، دومین شهر بزرگ این کشور پیشروی می کردند، اما بیشتر آنها به عقب رانده شدند.

در جنوب کشور، نیروها به پیشروی شمال به سمت Zaporizhzhia ادامه دادند و ماریوپل را محاصره کردند و حملات اولیه را به شهر بندری آغاز کردند. با وجود کنترل جدایی طلبان تحت حمایت روسیه بر منطقه دونباس در شرق کشور، نیروهای روسی و جدایی طلب پیشروی عمده ای علیه نیروهای اوکراینی در آنجا انجام نداده اند.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که حملات قوی روسیه در روزهای آینده از سر گرفته می‌شود، زیرا روسیه منابع بیشتری را برای حمله اختصاص می‌دهد. و حتی با نزدیک شدن به مذاکرات بین اوکراین و روسیه ، تصاویر ماهواره‌ای روز یکشنبه کاروانی به طول مایل‌ها متشکل از صدها خودروی نظامی روسیه را در حال سقوط در کیف نشان داد.

نویسنده : ترجمه توسط خوزنامه | منبع خبر : نیویروک تایمز
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.