Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
اخبار ویژه »
شناسه خبر : 8062
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار تیتر سه, تیتر دوم-اسکرول زیر تاریخ انتشار : 08 سپتامبر 2022 - 11:47 |

شورای شهر شوشتر دنبال پیروپاتال‌های شهرهای مجاور/ چه دستانی در کار است؟

خوزنامه| آنچه این روزها به شدت شورای اسلامی شهر شوشتر را در بحران هویت و مشروعیت فرو برده است، ناتوانی در انتخاب شهرداری با حداقل صلاحیت‌ها برای پرکردن سوری صندلی مدیریت شهری شوشتر است، انتخابی که این روزها نقل محفل همه دلسوزان شهر و در بخشی از موارد باعث تاسف و پشیمانی از انتخاب گزینه‌هایی در کرسی شورا شده است.

پس از وقت‌کشی‌های فراوان در معرفی رزومه‌ها و بیان نظرات، که اغلب برای فرصت خریدن و پیگیری نهایی برای شهردار منتخب و ردصلاحیت شده در مراجع بالادستی بود به تازگی شورا وارد پروسه انتخاب شهردار شده است، پروسه‌ای که با اخبار رسیده مایوس کننده است، شاید در این مجال بتوان به تکه‌کلام فردوسی‌پور اشاره کرد که چه گل‌نزنیه این….

بررسی گزینه‌های مطرح در شورای شهر هر منتقد دلسوز را به چند اصل مهم می‌رساند

۱-شورای شهر شوشتر به دنبال فقط نیروی غیربومی است

شاید این مسئله ترس از نفوذ ذی‌نفوذان و صدالبته کم رنگ شدن جایگاه عامران در شورا برای امور روزمره باشد، اموری که حتی در اولویت بخشیدن به لکه‌گیری معابر و جمع‌کردن بساط دست‌فروشان شهر نیز رسیده است.

شورای شهر در این مسئله تلاش دارد تا افرادی در جمع نهایی انتخاب‌شوندگان باشند که صددرصد حرف شنوی و اطاعت پذیری را داشته تا بخوانند در بازه دو سال و ۱۰ ماه مانده به شورای شهر بتوانند خودی نشان دهند، البته با این تفکر باز هم بعید است.

۲-شورای شهر به جوانان شوشتر بی‌اعتماد است

بررسی گزینه‌های موجود نشان می‌دهد به زعم شورا نشینان در شوشتر هیچ گزینه حداقلی برای شهردار شدن وجود ندارد، این در حالی است که مطرح شدگان در صحن شورای شهر چند سرو گردن از نیروهای شوشتر پایین‌تر و ناتوان‌تر هستند.

شورای شهر بهتر است دست از لجاجت برداشته و به جوانان شوشتر اعتماد کند، اعتمادی که می‌تواند آینده نیروسازی شهر را رقم بزند.

برخی بر این باورند که روحیه غیربومی گزینی در شورای شهر از شخص رئیس شورای به شورای شهر تزریق می‌شود، رزومه کاری وی نیز موید این مهم است که وی همیشه نیروهای بومی را در رده دوم و سوم به کار گرفته و معاونان وی همیشه در همه سمت‌ها غیربومی‌ها بوده‌اند.

جفای به نیروهای شهرداری شوشتر با عدم تغییر در معاونت خدمات شهری، گماشتن نیروهای ناتوان و فاقد تحصیلات در سمت‌های تخصصی و بازی با نیروهای متخصص برای غیربومی گزینی قطعا باعث سرخوردگی و مهاجرت نیروهای بومی شهرستان شوشتر دارد، فارغ از بحث قومیت در شهر شوشتر از نیروهای شوشتری، بختیاری و عرب افرادی وجود دارند که می‌توانند شهردارهای آینده‌داری باشند، این فرصت را از آنها نگیرید و نگذارید نیروهای شوشتر در مسلخ شوشتر به قربانگاه بروند.

۳-شورانشینان دست از لجاجت بردارند

همانگونه که محمد حافظی‌زاده در جلسه‌های پیشین شورا مطرح کرده بود، تصمیمات در شورای شهر شوشتر بر اساس لجاجت گرفته می‌شود؛ بهتر است اعضای شورا دست از لجاجت برداشته و برای انتخاب شهردار دست به اقدامی توام با عقلانیت و مصلحت بزند.

۴-شورای شهر دنبال پیروپاتال‌های شهرهای مجاور است

گزینه‌های مطرح شورا مشخص می‌کند شورا دنبال جوانگرایی نیست، آنها پیروپاتال می‌خواهند.

جوانان برومند شوشتر باید در پست‌های تخصصی استان و سایر شهرها در غربت حاضر باسند ولی شورای شهر شوشتر به آنها مجال خودنمایی و طرح ایده نمی‌دهد، این واقعا جای تاسف و دریغ دارد، واقعا چه کردیم با انتخابمان…

انتخاب شهردار مجال گوش فرا دادن به نظران تردشدگانی که برای ماندن در کانون توجه حاضرند مصالح شهر را قربانی نظرات بی‌اساس خود کنند نیست، این توصیه را جدی بگیرید زیرا هویت اجتماعی و سیاسی شما در سپهر اجتماعی و سیاسی شوشتر در گروه انتخاب امروزتان است.

| منبع خبر : اختصاصی خوزنامه
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.