امروز : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 2 ذو القعدة 1445
اخبار ویژه »
شناسه خبر : 9586
  پرینتخانه » ا فوری/کوتاه, اجتماعی, یادداشت تاریخ انتشار : 07 آوریل 2023 - 13:24 |

استانداری خوزستان بعد از ده‌ها سال برگزاری انواع نشست که نباید بی‌تجربه باشد

خوزنامه| در روز ١۶ فروردین ١۴٠٢ استاندار خوزستان در نشست با اهالی رسانه نکاتی را مطرح کردند که به نظرم در سایه برخی اعتراض‌ها و چیدمان تقریبا نامناسب برخی سخنران‌ها تقریبا مورد توجه قرار نگرفت.


البته از استاندار خوزستان که وقت بیان مطالبش قربانی تاخیر ۴۰ دقیقه‌ای در شروع برنامه و برخی حاشیه‌ها بر سر اینکه چه کسانی صحبت کنند شد، انتظار می‌رفت تا با ذکر مصادیق بومی، شفاف‌تر و عیان‌تر سخن بگوید و کلی گویی نکند. اگرچه نشان داد صاحب سخن است و دلیل خاصی دارد که کوتاه سخن می‌گوید.


اگر استاندار خوزستان به دنبال عیارسنجی خبرنگاران است که چندان فایده‌ای ندارد، چون در هر صنفی افراد قوی و ضعیف وجود دارد. پس بهتر است که خبرنگاران بر اساس توانایی‌ها و تخصص‌هایی که دارند انتخاب شوند. در میان اسامی سخنرانان جای برخی افراد واقعا خالی بود. اما استاندار خوزستان به خوبی متوجه شد که عیار برخی همکاران به شدت پائین است.


انتظار می‌رفت که متولیان امر بعد از سال‌ها برگزاری این چنین نشست‌ها و پشت سر گذاشتن تجربیات مختلف، در پربار برگزار کردن نشست‌های هم اندیشی جوانب مختلف را در نظر بگیرند و مجال سخن را به طیف‌های مختلف بدهند.


البته اجرای خوب مجری برنامه را نمی‌توانم نادیده بگیرم که شوربختانه در حق ایشان که نقشی هم در مهندسی کردن سخنران‌ها نداشت ناحقی شد و از ایشان چند گلایه به میان آمد. شاید چون خود را از میان اهالی رسانه می‌دانست چنین شد.


مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان نیز با صحه صدر و پاسخگویی به معترضان به خوبی سعی کرد شانه خالی کند و در نهایت آن چیدمان خاص خود را داشته باشد. اما پس از دو سال مسئولیت روابط عمومی و برگزاری انواع جلسات مشابه، واقعا برگزاری یک نشست هم‌اندیشی نباید به این میزان اعتراض منجر شود. وقتی در اتاق نگهبانی استانداری هنوز به صورت دستی تفتیش کیف‌ها انجام می‌شود و در بالای ده صفحه کاغذی و بدون داشتن سیستم کامپیوتری به دنبال اسامی افراد دعوت شده می‌گردند، نشان از آن دارد که هنوز برخی روش‌های سنتی و دیربازده و همراه با ایجاد سوتفاهم وجود دارد.


اگر دست اندرکاران برگزاری این نشست هم‌اندیشی رسانه‌ای با استاندار دست به گلچین سلیقه‌ای نمی‌زدند و انواع ملاک‌ها را در نظر می‌گرفتند قطعا می‌توانستیم شاهد نوعی تقسیم بندی عادلانه شده و از تکرار برخی موضوعات دور شد.


از جمله دلایل ایجاد برخی حاشیه در نحوه انتخاب برخی سخنران‌ها، نبود یک وجهه کاریزماتیک برای برخی همکاران در بین اهالی رسانه و مشخص نبودن اسامی تمام سخنرانان از ابتدا تا انتها و همچنین وجود پراکنده‌گویی و بعضا کلی‌گویی بود.


بی‌شک در جلسه هم‌اندیشی با استاندار فقط قرار نیست به موضوعات عمرانی و اشتغال و یا فساد دستگاه‌ها پرداخته شود. با وجود همه اهمیت آن عناوینی که بیان کردم پرداختن به عمده موضوعات اجتماعی و فرهنگی غیر رسانه‌ای جایش خالی بود.


به نظر من جلسه استاندار خوزستان با اهالی رسانه هم موجب ترک سالن توسط برخی همکاران شد و هم موجب شد بسیاری از سخنان کاربردی دیگر مطرح نشود.


این جلسه یک خروجی دیگر هم داشت و آن تاکید استاندار خوزستان بر ارائه یک گزارش کاملا کارشناسی از میزان پیشرفت مصوبات سفر قبلی ریاست جمهوری بود

|
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.