Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 9874
  پرینتخانه » ا فوری/کوتاه, اجتماعی, اخبار تیتر سه, اخبار تیتر یک, تیتر دوم-اسکرول زیر تاریخ انتشار : 29 ژوئن 2023 - 13:22 |

دولت رئیسی دو ایراد بزرگ دارد؛ اولا قانون را اجرا نمی‌کند؛ دوم اینکه باید به مردم راستش را بگوید

خوزنامه| حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس گفت: دو ایراد و آفت بزرگی که می‌توان به دولت وارد دانست این است که اولا قانون را اجرا نمی‌کند و دوم اینکه باید به مردم راستش را بگوید.
به گزارش خوزنامه به نقل از ایلنا، نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس گفت: دو ایراد و آفت بزرگی که می‌توان به دولت وارد دانست این است که اولا قانون را اجرا نمی‌کند و دوم اینکه باید به مردم راستش را بگوید.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درخصوص تورم شدید در کالاهای مصرفی و اقلام اساسی مورد نیاز خانواده‌ها و تورمی که بعد از حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰ به سفره‌های تحمیل شده، گفت: اگر بخواهیم یک نگاه انتقادی به دولت سیزدهم داشته باشیم، با دو اشکال اساسی در این دولت مواجه هستیم؛ یکی از دو آفت و عیب بزرگی که در این دولت که ما هم به نوعی آن را همفکر خودمان می‌دانیم، وجود دارد این است که قانون را اجرا ‌نمی‌کند.

وی ادامه داد: این موضوع عدم اجرای قانون یک ایراد مهمی است، خصوصا در موضوع قانون کالابرگ الکترونیکی که مرتبط با سفره، اقتصاد و معیشت مردم است، هم سال گذشته و هم امسال به قانون عمل نشد.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان تصریح کرد: ما در بودجه سال گذشته گفته بودیم که اگر بناست ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کنید، لازمه‌اش این است که آنچه بابت این حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بر سفره مردم اثر دارد و به معیشت مردم آسیب می‌زند، در قالب کالا به قیمت شهریور ۱۴۰۰ برای مردم تامین شود که خب متاسفانه این کار انجام نشد.

وی افزود: امسال هم در قانون بودجه ۱۴۰۲ ما این را آوردیم و به دولت اجازه دادیم که بتواند برای ۲۵ قلم کالا ثبات قیمت ایجاد کند و در این موضوع هم ما جدیتی در دولت نمی‌بینیم.

حاجی دلیگانی با اشاره به اصل ششم قانون اساسی و برگزاری انتخابات در اسفند ماه سال جاری، خاطرنشان کرد: بنده در روز دوشنبه هفته جاری اخطاری که به صحن مجلس دادم این بود که براساس اصل ششم قانون اساسی که گفته است اداره کشور باید براساس آراء مردم باشد و از این جهت که سال پایانی مجلس یازدهم است و انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری بناست برگزار شود، ضرورت دارد که بالاخره ما حداقل کاری نکنیم که افرادی ناراحت شوند از اینکه در انتخابات شرکت کنند.

وی ادامه داد: بر همین راستا وظیفه داریم که هم برای اصل مردم و هم برای حضورشان در انتخابات یک قدمی برداریم، یکی از قدم‌هایی که باید برداشته شود همین موضوع معیشت مردم است که باید اصلاح شود می‌تواند اصلاح شود. حداقل اگر به این جهت هم شده اصلاح و بهبود معیشت مردم آغاز شود و بعد هم تلاش کنیم تا بتواند استمرار پیدا کند.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس درخصوص دومین ایراد وارد به دولت اظهار داشت: یک ایراد دیگری که می‌توان به دولت وارد دانست این است که باید «به مردم راستش را بگوییم»، یعنی اگر مثلا شما به عنوان یکی از اصحاب رسانه سوالی مطرح می‌کنید و من مسئول دولتی نمی‌توانم پاسخ بدهم یا می‌دانم که حرفی که می‌زنم قابلیت اجرایی ندارد، خب این حرف را نزنم.

وی ادامه داد: این یعنی با مردم روراست باشیم و بگوییم که این کار را می‌توانیم انجام دهیم یا آن کار را نمی‌توانیم انجام دهیم؛ خود این مساله می‌تواند سرمایه اجتماعی فراهم کند.

حاجی دلیگانی در پایان گفت: بنابراین خواسته ما از دولت این است، ما همه جوره از دولت حمایت کردیم به خاطر اینکه بتواند مشکلات مردم را رفع کند، بخاطر اینکه به مردم خدمت کند و از این بابت هم انتظار داریم که قانون را اجرا کند؛ در غیر اینصورت طبیعتا ما باید تکلیف نظارتی‌مان را انجام دهیم.

نویسنده : سردبير | منبع خبر : ایلنا
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.