امروز : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 2 ذو القعدة 1445
اخبار ویژه »
شناسه خبر : 9899
  پرینتخانه » ا فوری/کوتاه, اجتماعی, اخبار تیتر سه, اخبار تیتر یک, اقتصادی, تیتر دوم-اسکرول زیر, خوزستان تاریخ انتشار : 03 جولای 2023 - 15:46 |

افزایش ۱۲ درصدی تصادفات فوتی در خوزستان

خوزنامه| رئیس پلیس راه خوزستان گفت: تصادفات منجر به فوت خوزستان در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش یافته است.
به گزارش خوزنامه به نقل از ایسنا، سرهنگ سعید رحیمی با اشاره به افزایش تصادفات فوتی در خوزستان در روزهای اخیر اظهار کرد: اغلب این حوادث به دلیل سرعت غیرمجاز، خستگی و خواب‌آلودگی و انحراف به چپ بوده‌اند.

در خوزستان جاده ایمن نداریم

رئیس پلیس راه خوزستان در خصوص تاثیر جاده‌ها در وقوع حوادث گفت: اغلب جاده‌های خوزستان مشکل هندسی دارند و ساختار جاده‌ها به گونه‌ای است که به وقوع حادثه کمک می‌کند.

رحیمی عنوان کرد: در خوزستان جاده ایمن نداریم. در کل استان خوزستان تنها یک درصد راه‌ها آزادراه هستند و دیگر جاده‌ها ایمنی لازم را ندارند و نقاط حادثه‌خیز زیادی وجود دارد.

شناسایی ۱۴۰ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های خوزستان

وی بیان کرد: ۱۴۰ نقطه پرریسک و حادثه‌خیز خوزستان احصاء شده‌اند و مقرر شده است اداره‌کل راهداری خوزستان در فاز نخست ۴۰ نقطه حادثه‌خیز را تا قبل از اربعین حسینی اصلاح کند و ۱۰۰ نقطه دیگر نیز تا پایان امسال اصلاح شوند.

رئیس پلیس راه خوزستان گفت: بر اساس تحلیل تصادفات شش سال گذشته، نقاط پر ریسک در بروز حادثه مشخص شده‌اند و با استفاده از علائم هشدار دهنده و موارد دیگر در حال تلاش برای کاهش ریسک حادثه این نقاط هستیم. بخشی از این نقاط نیاز به اصلاح شکل هندسی دارند اما اکنون وضعیت اعتبارات برای این اقدامات مناسب نیست.

رحیمی با اشاره به پراکندگی تصادفات خوزستان بیان کرد: در سطح خوزستان ۱۸ هزار کیلومتر راه وجود دارد و پراکندگی تصادفات به ویژه تصادفات فوتی در این راه‌ها معنا دار است و بخش عظیمی از آن برمی‌گردد به اینکه فرهنگ در رانندگی تاثیرگذار است.

فراوانی و شدت حوادث در حاشیه‌ها بیشتر است

رئیس پلیس راه خوزستان گفت: هر چه به سمت حاشیه‌ها که کار فرهنگی کمتری دارند، می‌رویم حوادث رانندگی بیشتر و تشدید می‌شود. تاثیر عامل انسانی در تصادفات رانندگی نیز عامل نخست است.

وی افزود: مشاهد می‌شود راننده‌ای با اینکه تشخیص می‌دهد که راه غیرایمن است، با ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت رانندگی می‌کند. راننده‌ای که با سواری پراید رانندگی می‌کند و می‌داند خودرویش ایمنی ندارد با ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت در راه غیرایمن می‌راند اما اگر فردی با لندکروز با آخرین مدل و سیستم خودروی دنیا در این راه بیاید بیشتر از ۹۰ کیلومتر بر ساعت نمی‌رود.

رانندگان، ریسک تصادف را به جان می‌خرند

رحیمی گفت: متاسفانه کاربران ترافیک و رانندگان، ریسک تصادف را به جان می‌خرند، پر خطر رانندگی می‌کنند و به قوانین و مقررات توجه نمی‌کنند.

وی ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد در سه ماهه نخست امسال برخورد با تخلفات ۴۰ درصد افزایش یافته است و بالای صددرصد افزایش توقیف خودروها را داشته‌ایم اما همچنان در زمینه کنترل تصادفات نتوانسته‌ایم مدیریت لازم را اعمال کنیم.

رئیس پلیس راه خوزستان در خصوص تاثیر خودروها در شدت حوادث رانندگی، گفت: زمانی که راننده‌ای با ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت رانندگی می‌کند و با خودروی دیگر برخورد می‌کند، حتی اگر خودرویی با آخرین سیستم براند، چه کار می‌تواند انجام دهد؟ زمانی که راننده‌ای در جایی که نباید سبقت بگیرد، سبقت می‌گیرد و با خودروی روبه‌رو شاخ به شاخ می‌شود، حتما باید خودروی ضد گلوله سوار شود تا آسیب نبیند.

رحیمی بیان کرد: زمانی که ناگهان لاستیک خودرویی می‌ترکد و حادثه رخ می‌دهد و سرنشینان خودرو آسیب می‌بینند، محاسبه می‌شود که کیسه هوا و استحکام خودرو ایراد دارد یا خیر اما زمانی که راننده‌ای سر پیچ با خودروی روبه‌رو به صورت شاخ به شاخ تصادف می‌کند، موضوع تفاوت دارد. وقتی راننده‌ای خوابش می آید اما همچنان پشت فرمان می‌نشیند تا خودرو واژگون شود، خودرو چه کاری باید برای نجات راننده بکند؟

نویسنده : سردبیر | منبع خبر : ایسنا
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.