Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 9901
  پرینتخانه » ا فوری/کوتاه, اجتماعی, اخبار تیتر سه, تیتر دوم-اسکرول زیر, خوزستان تاریخ انتشار : 03 جولای 2023 - 15:52 |

ظهر چهارشنبه تا شنبه آینده؛ احتمال رسیدن دمای هوا به ۵۰ درجه در خوزستان

خوزنامه| اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه‌ای نسبت به وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر از ظهر روز چهارشنبه هفته جاری هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش خوزنامه به نقل از ایرنا، هواشناسی خوزستان در اطلاعیه روز دوشنبه این اداره کل آمده است: افزایش دما و وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر از ظهر چهارشنبه هفته جاری تا اوایل وقت شنبه هفته آینده در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی و بخش‌هایی از شمال استان پیش‌بینی می‌شود و که مخاطره گرمازدگی و افزایش مصرف حامل‌های انرژی را در پی دارد.

در اطلاعیه‌ دیگر هواشناسی، نسبت به وزش باد متوسط تا نسبتا شدید و افزایش ارتفاع موج از اوایل وقت سه شنبه تا اواخر وقت پنجشنبه در شمال خلیج فارس و نواحی ساحلی و دور از ساحل استان خوزستان هشدار سطح زرد صادر شده است.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: در بررسی نقشه‌های پیش‌یابی، جو استان پایدار و الگوهای تابستانی در حال شکل‌گیری است بنابراین از روز چهارشنبه روند افزایش دما در استان آغاز می‌شود و شمال خلیج فارس تا روز پنجشنبه مواج است.

محمد سبزه زاری افزود: همچنین در قسمت‌های جنوب غرب و غرب وزش بادهای متوسط تا شدید با احتمال برخاستن گرد و خاک موقت قابل انتظار است.
وی افزود: در شبانه روز گذشته شوش با ۴۷.۱ و ایذه با ۱۹.۷ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان و حداکثر دمای اهواز ۴۶.۵ و حداقل ۲۶.۹ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

نویسنده : سردبیر | منبع خبر : هواشناسی خوزستان
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.